Kiedy uśmiechasz się do innej osoby, fizyczna akcja uwalnia endorfiny w twoim mózgu.
Endorfiny nazywane są „szczęśliwym narkotykiem” natury. Sprawiają, że czujesz się szczęśliwy i podnoszą twoją samoocenę. Kiedy się uśmiechasz, czujesz się lepiej i działasz w bardziej przyjazny sposób w stosunku do wszystkich wokół ciebie, a także emanujesz pozytywnym nastawieniem. Najbardziej popularnymi i wpływowymi ludźmi w większości sytuacji są ci, którzy szczerze uśmiechają się do innych.
Uśmiech to jedna z technik promowania współpracy w miejscu pracy. Zdolność do zachęcania do współpracy członków zespołu jest ważną cechą przywódczą liderów biznesu XXI wieku.
Za każdym razem, gdy się uśmiechasz, nie tylko sprawiasz, że inni ludzie czują się lepiej, ale także podnosisz swoją samoocenę, zwiększasz poziom pozytywnego nastawienia i czujesz się lepiej ze sobą. Zaczynasz budować wokół siebie zdrowe relacje. Wystarczy, że świadomie zdecydujesz się uśmiechnąć do ludzi wokół siebie i wyrazić im, że jesteś naprawdę szczęśliwy, że ich widzisz.
Przeciwieństwem uśmiechu jest bycie negatywnym lub biernym.
Czy wiesz, że chodzenie po biurze z ponurym lub negatywnym wyrazem twarzy może wyrządzić wiele szkód? Każdy bierze wszystko do siebie, dlatego twój „szary” nastrój może sprawić, że pracownicy będą zastanawiać się, co zrobili źle. Będą zaabsorbowani twoim nastrojem. Spowolnią swoją pracę, a ich kreatywność ustanie. Jeśli przez jakiś czas jesteś negatywny, zaczną o tym mówić i martwić się o swoją pracę.
Zachowuj pozytywne nastawienie.
Od tego dnia zdecyduj, że każdego ranka będziesz się uśmiechać do każdej osoby w swoim dziale, gdy wejdziesz do środka. Przejdź się, pozdrów współpracowników i zapytaj, jak się czują. Traktuj ich tak, jakby pracowali za darmo, a ich przyjście do pracy było czysto dobrowolne. Traktuj ich tak, jakby ich praca była niezbędna dla twojego sukcesu.
Jeśli masz inne wskazówki, jak budować zdrowe relacje i utrzymywać pozytywne nastawienie do życia, podziel się nimi z nami.